Home LMTC  Eigen baan Evolutie baan Tips Evolutie in foto's Clubbaan Rollend materieel V100 Ombouw van het seinhuis Telegraafpalen Tunnelingang


EVOLUTIE VAN DE BAAN

Na de ruilbeurs van de LMTC in Februari 2009, waar de baan tentoongesteld was op een hoogte van 150 cm, heb ik beslist om deze hoogte te verlagen tot 125cm. De poten werden ingekort  zodanig dat de railhoogte nu 125cm bedraagt. Dit is een hoogte waarop men een beter overzicht heeft over het ganse sporenplan zonder dat men terecht komt in een extreen vogelperspectief.  

Achtergrond :

Als achtergrond wordt er een eenvoudige steunmuur nagebootst. Deze bestaat uit betonnen en gemetste stukken.
de basis wordt gevormd door een multiplex plaat van ongeveer 10mm dik. Hierop worden styrodur elementen vastgekleefd. Nadat hierop houtlijm is aangebracht, wordt alles bestrooid met tegelvoegsel. Dit gebeurt best met een fijne zeef. Wanneer de lijmlaag niet te dik is, zal ze in de hoeken niet aflopen en zal men scherpe hoeken verkrijgen en geen afgeronde hoeken. Deze laatsten zijn niet realistisch. Het is belangrijk een voldoende dikke laag voegsel aan te brengen.Wanneer
alles uitgehard is , wordt het teveel afgeschraapt. Eventueel kan men nu het geheel bevochtigen met verdunde houtlijm met een druppel detergent en dan opnieuw een laag voegsel erover uitstrooien. De grijze baksteenmuur is een plaaster afgietsel en de rode bakstenen muur heet architektenkarton als basis. Hier is één zijde papier losgemaakt. Hierin worden dan de voegen gekrast. Daarna dient alles geverfd te worden tot men het gewenste resultaat bekomt.
De muur kan dan verder gepatineerd worden met pigmentpoeder, met adsorberende kool of met sterk verdunde verven.

achtergrond1achtergrond2
achtergrond3

  Meer foto's op  : www.picasaweb.google.com/spooreen


Home TOP LMTC  Eigen baan Evolutie baan Tips Evolutie in foto's Clubbaan Rollend materieel V100 Ombouw van het seinhuis Telegraafpalen Tunnelingang


<